Serdecznie witamy Cię na portalu Media Hype. Portal ten powstał z pasji do marketingu i z miłości do reklamy. Jesteśmy grupą profesjonalistów z dziedziny marketingu i public relations, którzy postanowili podzielić się swoimi obserwacjami na temat branży. Nie zabraknie tutaj również recenzji kampanii marketingowych - zarówno tych powstających na rynku polskim, jaki i zagranicznym oraz poradników jak stworzyć kampanię krok po kroku w danych kanałach reklamowych.  Jeśli chcecie być na bieżąco z nowoczesnymi formami marketingu, to nasz portal Wam w  tym pomoże! 

Pierwsza kampania Adwords? Dowiedz się jak to zrobić

Internet to ogromna przestrzeń, w której funkcjonuje znaczna część społeczeństwa, ponadto jak zauważają badacze coraz częściej konsumenci podejmują decyzje zakupowe zanim wyjdą z domu, robią to poprzez przeszukanie oferty poszczególnych sklepów w internecie, a także porównanie cen interesujących ich produktów. Wszystko to razem wzięte sprawia, że marketing internetowy rośnie do roli lidera wśród wszystkich dostępnych form uprawiania marketingu, ponadto zapewnia on szereg narzędzi, które mogą okazać się niezwykle pomocne dla osób zajmujących się marketingiem online.

Jednym z takich narzędzi jest produkt udostępniany przez Google – AdWords. Google to największa na świecie wyszukiwarka mająca także największa liczbę użytkowników, dlatego na większości światowych rynków najbardziej opłacalny jest marketing prowadzony właśnie za jej pośrednictwem. W istotnie rozpoczęcie pierwszej kampanii nie jest wcale rzeczą trudną, jednak skuteczne jej poprowadzenie może wymagać specjalistycznej wiedzy – wiedzy, którą posiadają ludzie z agencji reklamowych (przykładową ofertę znajdziesz tutaj - prowadzenie adwords). 

 

Jak zacząć prowadzić kampanie Adwords

1. Aby zacząć kampanie AdWords konieczne jest posiadanie własnego konta pocztowego na Gmailu lub założenie konta. Następnie należy wejść na stronę https://adwords.google.com i w prawym górnym rogu kliknąć przycisk zaloguj się. Logowanie następuje danymi do skrzynki e-mailowej.

Zrzut z : Support.google

 

2. Warto wiedzieć, że w ramach jednego konta może być prowadzonych wiele kampanii, które można odpowiednio kierować czy to do użytkowników z określonego obszaru geograficznego, czy też dla użytkowników określonych urządzeń. W skład każdej kampanii może wchodzić także wiele grup reklam, do każdego słowa kluczowego przyporządkowywane mogą być odpowiednie reklamy.

3. Chcąc stworzyć własną reklamę warto najpierw zastanowić się jakiego rodzaju to ma być reklama od tego bowiem zależeć będą kolejne kroki. Tworząc reklamę tekstową warto dowiedzieć się jakie słowa są najczęściej poszukiwane przez użytkowników, do tego pomocne będzie skorzystanie z planera słów kluczowych, gdzie wyświetlą się orientacyjne rzędy wielkości dla poszukiwanych fraz, gdy kampania ruszy, wówczas możliwe będzie dokładne podejrzenie liczby wyszukań i odpowiednia modyfikacja kampanii.

4. Gdy już wybierzemy określone słowa kluczowe wówczas wystarczy, że klikniemy stwórz kampanię, a wówczas otworzy się formatka gdzie konieczne będzie określenie budżetu kampanii, kampania przestanie się wyświetlać po jego wykorzystaniu, warto także pamiętać, że kampania ma postać licytacji, to znaczy, że jeśli ktoś przebije oferowane przez nas stawki, wówczas kampania nie będzie się wyświetlała. Dlatego należy na bieżąco monitorować i optymalizować każdą kampanię. Wyświetlone zostaną również pytania, które pozwolą określić cel kampanii oraz odpowiednio ją przyporządkować. Na stronach Google znaleźć można poradniki na temat tego jak zbudowana powinna być kampania, warto do nich zajrzeć, w przeciwnym razie ryzykujemy, że nasza kampania nie zostanie zaakceptowania i nie będzie się wyświetlała.

 

Reklama graficzna

To zaledwie jeden z przykładów na stworzenie kampanii i reklamy w Google Adwords – reklamy tekstowej, AdWords daje znacznie więcej sposobów i możliwości reklamowania się w wyszukiwarce, inną możliwością jest także przeprowadzenie reklamy graficznej, wówczas po wpisaniu przez użytkownika do wyszukiwarki określonych słów kluczowych otrzyma on wyniki nie tylko w postaci tekstu, ale także przesłanej do AdWords grafiki.

 

                                                                         

 

Monitoring i optymalizacja

Tworząc reklamy AdWords warto pamiętać, że nie wystarczy je stworzyć i zostawić samym sobie, aby przynosiły one faktyczne efekty sprzedażowe konieczne jest nieustanne monitorowanie kampanii oraz dostosowywanie jej w taki sposób, aby przynosiły jak najlepsze rezultaty, a więc aby prowadziły do sprzedaży produktów i usług i stanowiły zysk dla firmy. Dobrze przeprowadzona kampania AdWords to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe.

 

 

Odsłony: 294

Wydarzenia marketingowe

14 czerwca 2017 - SEMKRK #6 BIG -  Kraków, Stara Zajezdnia. Start: godz. 16:00. Cena biletów: 199,00 zł.

13-14 września 2017 - Festiwal Marketingu - Warszawa, EXPO XXI, rejestracja bezpłatna 

„Na tym musi właśnie polegać cały twój marketing: na wytłumaczeniu potencjalnym nabywcom, w jaki sposób możesz uczynić lepszych ich własne życie. Do tego się wszystko sprowadza. Zawsze!” /Angus Mcleod/