Serdecznie witamy Cię na portalu Media Hype. Portal ten powstał z pasji do marketingu i z miłości do reklamy. Jesteśmy grupą profesjonalistów z dziedziny marketingu i public relations, którzy postanowili podzielić się swoimi obserwacjami na temat branży. Nie zabraknie tutaj również recenzji kampanii marketingowych - zarówno tych powstających na rynku polskim, jaki i zagranicznym oraz poradników jak stworzyć kampanię krok po kroku w danych kanałach reklamowych.  Jeśli chcecie być na bieżąco z nowoczesnymi formami marketingu, to nasz portal Wam w  tym pomoże! 

Encyklopedia pozycjonowania

 

Dziś prezentujemy Wam w słownik pojęć, które mogą okazać się przydatne dla każdego, kto zastanawia się nad tą formą marketingu online.

Algorytmy Google - Obecnie mówi się o trzech najistotniejszych algorytmach Google: Panda, Pingwin, Mobile Index First. Algorytmy

zawierają wytyczne Google co do tego jak powinna wyglądać strona internetowa oraz jakie działania z nią związane są szkodliwe, algorytmy przeszukują sieć, karzą strony www a ich działania ma wpływ na ranking strony w wyszukiwarce.

 

Ban Google – jest to kara nakładana na stronę www jeśli narusza ona wytyczne Google, powoduje on trwałe usunięcie strony z wyników wyszukiwania, co w praktyce oznacza, że strona przestaje istnieć dla użytkowników internetu.

 

Domena internetowa - Domena internetowa to w istocie adres www, pod którym można znaleźć daną stronę i daną firmę. Ma on znaczenie dla pozycjonowania, bowiem najlepiej pozycjonują się te domeny, które wcześniej nie były wykorzystywane i nie mają złej historii czy to linkowania czy to nie są oznaczone przez Google jako spam.

 

Filtry Google – powodują obniżenie pozycji danej strony internetowej, albo w wyniku działania algorytmu, albo po nałożeniu ręcznego filtra, jeśli jakość strony www budzi wątpliwości.

 

Linkowanie – jest to proces umieszczania na blogach i stronach internetowych odnośników do pozycjonowanej strony internetowej. Liczba linków ma powiem znaczenie dla ustalania pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

 

Mobile Index First – jest to najnowszy algorytm Google, który obniża pozycje stron internetowych nie posiadających wersji mobilnej. Innymi słowy strona, która nie wyświetla się dobrze na telefonach komórkowych i tabletach spada w wynikach wyszukiwania.

 

Optymalizacja strony www – jest to takie dostosowanie strony internetowej, zarówno pod kątem jej budowy, jaki i zawartości, aby spełniała ona wytyczne Google, co w efekcie skutkuje podniesieniem jej pozycji.

 

Pozycjonowanie – jest to proces sztucznego promowania strony internetowej, tak by znalazła się ona na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.

 

Serwer www – jest to przestrzeń na, której znajduje się strona internetowa. Fizycznie wyglądają jak znacznych rozmiarów komputery stacjonarne. Serwery powinny być dobrze zabezpieczone, bowiem ataki hakerskie mogą zaszkodzić pozycjonowani. Dobre serwery można znaleźć między innymi na stronie - tanie serwery.

 

TOP10 – są to pozycje w pierwszej dziesiątce organicznych wyników wyszukiwania, a więc nie wliczane są w to linki kampanii AdWords oraz mapy Google. W praktyce jest to pierwsza karta wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie to proces, który dąży do tego, aby strona znalazła się w TOP10.

 

White SEO – są to działania związane z podnoszeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania zgodne z wytycznymi Google i niepostrzegane jako nieetyczne. Odwrotnością White SEO jest Black SEO.

 

Zaplecze – są to blogi i strony www stworzone specjalnie po to, by umieszczanie były na nich linki prowadzące do pozycjonowanej strony internetowej.

 

 

Odsłony: 107

Wydarzenia marketingowe

14 czerwca 2017 - SEMKRK #6 BIG -  Kraków, Stara Zajezdnia. Start: godz. 16:00. Cena biletów: 199,00 zł.

13-14 września 2017 - Festiwal Marketingu - Warszawa, EXPO XXI, rejestracja bezpłatna 

„Na tym musi właśnie polegać cały twój marketing: na wytłumaczeniu potencjalnym nabywcom, w jaki sposób możesz uczynić lepszych ich własne życie. Do tego się wszystko sprowadza. Zawsze!” /Angus Mcleod/