Podstawy SEO

SEO to angielski skrót pochodzący od słów search engine optimization, które w tłumaczeniu na polski oznaczają optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych, innymi słowy jest to takie dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki, aby ta wyświetlała ją na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.

W Polsce SEO nazywane jest też pozycjonowaniem. Pozycjonowanie to proces uzyskiwania dla danej strony internetowej pozycji w pierwszej karcie wyników wyszukiwania. Jest to proces, na który składa się wiele różnorodnych działań, ze względu na złożoność tych procesów

obecnie na rynku działają wyspecjalizowane firmy zajmujące się tego typu działaniami firmy (zobacz przykładową ofertę - pozycjonowanie kraków)

Firma decydująca się na pozycjonowanie strony internetowej powinna zdawać sobie sprawę, że jest to proces wymagający współpracy pomiędzy pozycjonerami a osobami odpowiedzialnym za budowę firmowej strony internetowej oraz za jej treść. Jest to niezwykle ważne bowiem, aby strona mogła osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania konieczna jest jej optymalizacja, czyli dostosowanie do wymagań wyszukiwarki, a taka optymalizacja często wiąże się z koniecznością ulepszenia kodu strony, zmniejszenia rozmiaru zdjęć znajdujących się na stronie, przygotowania wersji mobilnej strony, poprawy, wydłużenia tekstu czy dodania do niego słów kluczowych. W zależności od potrzeb klienta on sam może zająć się tymi zadaniami zlecając je swoim pracownikom lub dając dostęp do strony firmie pozycjonerskiej zlecić jej tego typu działania.

Decydując się na pozycjonowanie należy także zdawać sobie sprawę, że jest to proces długotrwały, który może potrwać od kilku miesięcy nawet do roku czasu. Wszystko to zależy od branży w jakiej działa dana firmy i od konkurencji jaka jest w danej branży, innymi słowy od tego jak wiele firm pozycjonuje się na daną frazę w wyszukiwarce. Kolejnym istotnym elementem, który może wpłynąć na długość procesu pozycjonowania to fakt, czy strona była wcześniej pozycjonowana. Czasem strona może mieć nieciekawą przeszłość, która stroi na drodze do osiągnięcia wysokich pozycji, specjaliści od SEO muszą zatem najpierw uporać się z przeszłością strony, aby mogli zacząć pozycjonowanie jej od początku.

Warto także wiedzieć, że firmy pozycjonujące strony internetowe proponują różnego rodzaju formy rozliczenia za świadczone przez siebie usługi, przy czym najpopularniejszą obecnie jest forma abonamentowa oraz w rozliczeniu za efekty. Zarówno jedna, jak i druga forma ma swoje wady i zalety, a to na którą z nich zdecyduje się dana firma w dużej mierze zależy od finansów i możliwość konkretnej firmy.

Choć pozycjonowanie to proces długotrwały, to jednak warto skorzystać z tego narzędzia marketingowego bowiem daje ono rezultaty w postaci zwiększonej liczby wejść na stronę, na która trafiają klienci zainteresowani danym produktem, co z kolei znacznie zwiększa szanse, że dokonają oni zakupu. Jak pokazują badania, najwięcej internautów odwiedza właśnie strony z pierwszej dziesiątki i najczęściej decyduje się na zakup na jednej z nich.



 

Odsłony: 205

Wydarzenia marketingowe

14 czerwca 2017 - SEMKRK #6 BIG -  Kraków, Stara Zajezdnia. Start: godz. 16:00. Cena biletów: 199,00 zł.

13-14 września 2017 - Festiwal Marketingu - Warszawa, EXPO XXI, rejestracja bezpłatna