Twoja domena jest Twoją wizytówką

Domena internetowa to innymi słowy adres, który wpisawszy w wyszukiwarkę internetową lub w pasek przeglądarki przenosi użytkownika na konkretną stronę internetową. Wbrew temu co sądzą niektórzy wybór tego adresu jest w swej istocie decyzją marketingową, bowiem może mieć on ogromny wpływ na dalsze działania związane w promowaniem firmy i produktów.

Jak wybrać adres internetowy?

W zasadzie istnieją dwie szkoły mówiące o wyborze adresu dla danej strony firmowej, jedna z nich podkreśla, że adres powinien być nazwą firmy, najlepiej z końcówką „.pl”, a jeśli firma myśli o zasięgu globalnym dobrze jest zastanowić się nad końcówką: „.com”.

Jeśli firma zdecyduje się na takie rozwiązanie istnieją jest wysoce prawdopodobne, że nawet jeśli klient nie zna adresu strony www, ale zna nazwę firmy, to otrzyma on w wynikach wyszukiwania stronę internetową firmy, bez konieczności jej pozycjonowania na frazę z nazwą firmy.

Inne szkoły radzą, aby wybierać domeny, które najlepiej oddają profil działalności danej firmy, czyli na przykład firma z Krakowa zajmująca się sprzątaniem, powinna wybrać adresy takie jak „sprzatanie.krakow.pl”, wówczas jest duże prawdopodobieństwo, że strona będzie się łatwiej pozycjonowała na taką właśnie frazę. Warto jednocześnie w tym miejscu dodać, że choć dostępne są polskie znaki w domenach, to użytkownicy przez lata tak mocno przyzwyczaili się do wpisywania adresów bez polskich znaków, że nadal to robią, dlatego wybierając domenę internetową lepiej jest pomijać polskie znaki.

Gdzie szukać domen?

Aby móc postawić stronę internetową pod danym adresem, ten adres musi być dostępny, czyli żadna firma nie może mieć praw własności do niego. Można to łatwo sprawdzić na stronach firm, które zajmują się sprzedażą domen internetowych. Wystarczy wejść na stronę i wpisać interesujący firmę adres do wyszukiwarki, taką wyszukiwarkę domen można znaleźć  pod linkiem - tanie domeny.

Czy można mieć więcej niż jedną domenę?

Oczywiście, firma może wykupić tyle domen ile tylko, chce. Czasem warto zastanowić się nad zakupem kilku podobnie brzmiących domen, albo mających taki sam człon pierwszy, a inne zakończenia. Dlaczego warto to robić? Aby ubiec konkurencję i mieć pewność, że nikt inny nie wykupi podobnej domeny. Jeśli dwie domeny będą brzmiały podobnie, a będą różniły się np. tym, że jedna ma polskie znaki, a inna nie, lub końcówką: jedna będzie kończyła się na „pl”, druga na „com”, to istnieje ryzyko, że klient poszukując usług i strony jednej firmy, w rzeczywistości trafi do konkurencji. Jest to zatem pewien rodzaj ryzyka, którego lepiej nie podejmować. Dzięki przekierowaniom istnieje także możliwość, że strona firmowa będzie dostępna zarówno po wpisaniu jednego, jak i drugiego adresu, działa to w ten sposób, że gdy użytkownik wpisuje jeden adres, przeglądarka niemal niezauważalnie przekierowuje go na innych pod, którym znajduje się strona firmy. Dzięki takiemu rozwiązaniu można posiadać np. domenę z polskimi i bez polskich znaków, wówczas niezależnie w jaki sposób klient wpisze ją w pasek adresu, zawsze trafi na stronę firmy.

 

Odsłony: 630

Wydarzenia marketingowe

14 czerwca 2017 - SEMKRK #6 BIG -  Kraków, Stara Zajezdnia. Start: godz. 16:00. Cena biletów: 199,00 zł.

13-14 września 2017 - Festiwal Marketingu - Warszawa, EXPO XXI, rejestracja bezpłatna